Rozwój postaci

Początki

  Wraz z wkroczeniem w wiek nastoletni, postać musi wybrać swoją życiową ścieżkę, którą będzie podążać. Wybór danej ścieżki (wojownika lub medyka) podejmuje się samodzielnie, tak więc wybór rodziców czy rodzeństwa nie może na to wpłynąć. Każda ścieżka charakteryzuje się różnymi przywilejami oraz innymi obowiązkami, które są wykonywane w czasie wojny. 
  Postacie nie mają przydzielanych mentorów - każdy działa we własnym zakresie, tj. samodzielnie, znajdując sobie rówieśników do wspólnego trenowania, bądź prosząc wyszkolonego wojownika/medyka.
  Postać do czasu osiągnięcia pełnoletności ma prawo raz zmienić swoją ścieżkę - wtedy jej poziom z poprzedniej ścieżki zostaje, ale nie będzie mogła już dłużej jej rozwijać - zamiast tego pojawi się nowy pasek PD dla drugiej ścieżki, który będzie musiał być wbijany od poziomu pierwszego. Punkty z poprzedniej ścieżki nie są przekazywane, tak samo jak wcześniejsze punkty potrzebne do następnego poziomu (przykładowo, twoja postać ma 4 poziom i pasek PD uzbierany do połowy - jeśli zapełniłaby go całkowicie, przeszłaby na poziom 5. Gdy jednak w tej chwili zmieni ścieżkę, ta połowa paska przepada i bohater musi uzbierać go od nowa).
  Pełnoletnia postać nie ma prawa zmienić swojej ścieżki.

Ścieżka wojownika


  Wojownicy są główną siłą każdego klanu, szkolą się oni w walkach bronią, a w przypadku ras zwierzęcych w walkach przy użyciu swoich fizycznych atutów, takich jak kły czy pazury. Uczą się również używać magii. Im wyższy poziom posiada dana postać-wojownik, tym bardziej jest szanowana przez ogół klanu - ci najbardziej doświadczeni mają nawet prawo doradzać przywódcy, nie będąc skazanym na przyklejenie łatki "bezczelny" i znoszenie nieprzychylnych spojrzeń. W znacznej większości nie mają jednak pojęcia o medycynie i zostawiają ratowanie życia swoim pobratymcom - medykom.
  Przy wyborze ścieżki wojownika warto zwrócić uwagę na moce postaci - najlepiej sprawdzają się te destrukcyjne, zadające obrażenia, obronne, aczkolwiek przy odpowiedniej taktyce nadadzą się również inne.

Ścieżka medyka

  Medycy to osobniki, które zajmują się leczeniem chorych i opatrywaniem rannych. Szkoleni są w rozpoznawaniu i używaniu ziół, tworzeniu medykamentów i w posługiwaniu się narzędziami medycznymi. Ćwiczą też używanie swojej mocy uzdrawiania, która jest im nadawana w dniu wybrania tej ścieżki (mocy tej jedynie nie otrzymują medycy niemagiczni). Jeśli jednak uczeń postanowi zmienić ścieżkę, moc ta znika i postać będzie potrafiła wykorzystać swoje doświadczenie medyczne tylko do rzeczy niewymagających użycia magii. Medycy są też na ogół bardziej szanowani przez pobratymców, którym nie raz ratują życie, często poświęcając swoje zdrowie fizyczne i psychiczne. Medycy nie mają prawa do walki z innym przedstawicielem ich własnej bądź innej rozumnej rasy - mogą walczyć jedynie w samoobronie, jednak zdarza się to rzadko, ponieważ atak na medyka jest uznawany przez wszystkie klany za czyn haniebny.
  Moce medyków nie mają większego wpływu na pełnione stanowisko, ale niezwykle przydatna jest tutaj (zwłaszcza u medyków zwierzęcych) kineza. Postać taka nie może również posiadać już wcześniej mocy uzdrawiania, ponieważ ceremonia nadania jej nowemu uczniowi mijałaby się z celem.

Poziomy

Notka: pierwsi przywódcy startują z poziomu drugiego, ale nie jest to spowodowane przez chęć wywyższania postaci administratorów, a przez to, że trzeba od czegoś zacząć, aby już z samego początku nie było gwałtownego wyprzedzania i obalania.
  Dołączając do bloga, bądź osiągając wiek nastoletni, postać zawsze posiada poziom pierwszy. Następne poziomy wbija się zbierając punkty doświadczenia (w skrócie PD). Otrzymuje się je głównie za pisanie opowiadań (suma słów podzielona na dwa; w razie nieparzystej liczby słów wynik zaokrągla się), ale można je zdobyć na wiele innych sposobów.
  Aby osiągnąć drugi poziom, należy uzbierać 1000 PD. Z każdym następnym poziomem wymagania zwiększają się o 500 PD. Poprzednio zebranie punkty doświadczenia zostają wyzerowane przy każdym zwiększeniu poziomu, aczkolwiek jeśli postać otrzymała więcej PD, niż potrzebowała do awansu, niewykorzystana reszta zostaje dodana już do puli dla poziomu następnego.
  Łączna ilość uzbieranych punktów przez postać jest widoczna obok aktualnego poziomu.
  Poziom rozstrzyga wynik walki między postaciami, a także tych zbiorowych.
  Jeśli postać jest medykiem, na podstawie poziomu szacuje się jej zdolności medyczne i to, jakie choroby i obrażenia jest w stanie wyleczyć (poziom wpływa także na siłę piątej mocy, patrz: Ścieżka medyka).
  Nie ma siły, która może cofnąć poziom postaci - chyba, że część PD została zdobyta przez oszustwo lub niedopatrzenie administracji, wtedy zostaje odjęta suma zdobytych w ten sposób extra punktów.

Punkty doświadczenia


  Jak wspomniano wyżej, PD zdobywa się głównie poprzez pisanie opowiadań, gdzie za każde z nich otrzymuje się punkty doświadczenia, dzieląc sumę napisanych słów przez dwa i zaokrąglając wynik do góry w razie nieparzystej liczby. Idąc tym tropem, najmniejszą ilość PD, jaką da się w ten sposób zdobyć, jest 100, ponieważ wymagane minimum na blogu wynosi 200 słów.
  Poza pisaniem opowiadań, można również zdobyć się na wykonanie Questa, który, jeśli zostanie zaliczony przez lidera klanu, da dużą liczbę punktów doświadczenia. Dobrym sposobem jest również aktywne branie udziału w eventach, w których najczęściej jest stosowany duży boost PD (np. + 125%) do opowiadań z nim związanych, tak samo mogą być one nagrodą za samo wzięcie udziału czy zajęcie któregoś tam miejsca. Czasami też administracja rozdaje "darmowe" PD w zadośćuczynieniu za jakieś błędy, duże opóźnienia albo z okazji mini eventów bądź świąt, tj. osiągnięcie pewnej liczby w wyświetleniach, urodziny bloga, przewinięcie się przez bloga konkretnej ilości postaci, w życzeniach świątecznych etc.
  Jeśli otrzymasz pewną pulę punktów doświadczenia do wykorzystania, możesz sam zdecydować, której postaci ją przypiszesz. Nie ma możliwości podziału zdobytych punktów między postaciami.

Boosty PD

  Wracając do boostów PD - są one swego rodzaju dodatkiem ułatwiającym wbicie określonego poziomu. Pierwszy boost jest automatycznie przyznawany postaciom nowym, które każdą sumę PD otrzymanych za opowiadanie będą miały powiększoną o 20%. Efekt ten trwa przez pierwszy miesiąc.
Następne boosty można zdobyć w eventach oraz zakupić za punkty (P). Mogą być one ukierunkowane pod ilość opowiadań bądź pod czas trwania. Przykładowo, boost ilościowy 10 op. działa przez 10 opowiadań od momentu zakupu, a czasowy 2 tyg. działa przez dwa tygodnie od momentu zakupu.

Boosty ilościowe:
Boost 10 op.(+50%)- 35 P
Boost 15 op.(+50%)- 45 P
Boost 25 op.(+50%)- 60 P
Boosty czasowe:
Boost 2 tyg.(+25%)- 40 P
Boost 3 tyg.(+25%)- 50 P
Boost 4 tyg.(+25%)- 75 P 

  Ponieważ boost nie jest przedmiotem, nie ma opcji przechowywania go - zostanie on uaktywniony od razu po zakupieniu. Jeśli postać posiada już Boost, nie może kupić kolejnego. Jeśli postać otrzyma boost np. w trakcie eventu, aktywnym pozostaje ten, który da więcej PD.

Questy


  Questy są ciekawym sposobem na urozmaicenie postaci życia, a poza tym dają znacznie więcej PD niż zwykłe opowiadanie oraz są możliwością do zdobycia P. Nie mamy jednak żadnej listy zleceń, po zadanie postać musi udać się do miejsca zamieszkania lidera (tj. założyć nowy wątek z liderem z oznaczeniem "[Q]" i słowem "wstęp" umieszczonym po tytule wątku), a po tym właściciel przywódcy (w razie jego nieobecności opiekun klanu) w komentarzu proponuje zlecenie i ustala z góry nagrodę i termin, do którego Quest ma zostać wykonany. Postać z aktywnym boostem otrzymuje pulę PD pomnożoną o dany procent. Jeśli postać nie chce tego zlecenia, może zrezygnować lub za 7 P je zmienić. Zmiana jest możliwa tylko raz, ale jeśli i ten drugi quest nie przypadnie do gustu, nie trzeba go wykonywać.
Uwaga! Jeśli wydasz punkty na zmianę zadania i z niego zrezygnujesz, wydana ilość nie wróci do ciebie.
  Liderzy nie mogą ustawić sami sobie zadania, im zlecenie daje ktoś z administracji. Na tle fabularnym Quest lidera jest traktowany jako jego prywatna misja, tak więc jest on zwolniony z pisania wstępu.
  Jest też możliwość wzięcia grupowego Questa, wtedy max. 4 postacie przyjmujące zlecenie od lidera ustalają osobę, która pisze wstęp a potem dzielą się historią tak, by każdy włożył w nią swój wkład. Wszystkie postacie otrzymają nagrodę, jeśli Quest zostanie zaliczony, jeśli jednak ktoś nie wywiąże się z opowiadania, zlecenie zostanie uznane za niezaliczone.

Punkty


  Poza PD istnieją jeszcze zwykłe punkty (P), które zastępują nam walutę. Ponieważ nasz blog nie posiada sklepu, służą one jako zapłata za rezerwacje, zmianę questa i boosty. Punkty są jednak sprawą drugorzędną, dlatego warto skupić się bardziej na zbieraniu PD niż na nich.
  Na początku każda postać startuje z 10 punktami, chyba że przed dołączeniem poprosi o rezerwację zdjęcia, wtedy startuje z liczbą punktów równą 5. Potem kilka P można zgarnąć za:

  • Opracowanie wzoru dyplomu na event (60);
  • Napisanie 30 opowiadań (50);
  • Napisanie 50 opowiadań (75);
  • Napisanie 100 opowiadań (200);
  • Zaproszenie kogoś na bloga, należy wysłać screena z zaproszeniem do administracji + osoba musi dołączyć i napisać przynajmniej 4 opowiadania (70 za osobę);
  • Podanie pomysłu na ulepszenie bloga, który spodoba się administracji (w zależności od wpływu na bloga: 10-100);
  • Napisanie opowiadania liczącego min. 1 000 słów (5 + 5 za każdy następny tysiąc);
  • Wykonanie Questa (liczba PD i P dostosowana);
  • Wzięcie udziału w evencie (liczba PD i P dostosowana);
  • Wykonanie grafiki promującej dobrej jakości (banner - 30; awatar -10; stempel - 15).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz