O Wojownikach


Widzicie te dwunożne istoty, które dumnie krążą wokół tych wszystkich budynków? To właśnie ludzie, tacy sami jak my - a jednak równocześnie zupełnie od nas różni. Wśród klanów nadano im dumną nazwę Wojowników, a mimo tego to klan dość spokojny, raczej nie lubujący się w prowokacji do wszelakich bitew i wojen międzyklanowych, jednak niezwykle chciwy bogactwa, władzy oraz terenów. Powszechnie są uznawani za rasę najinteligentniejszą, ale jak to czasem bywa, nie wszyscy Wojownicy są w stanie zręcznie używać swojej inteligencji. Choć wręcz nią grzeszą, trzeba przyznać, że są równocześnie wyjątkowo lekkomyślni i nierozważni  za wszelką cenę dążą do rozwoju swojego klanu, budując coraz to lepsze budowle i rozwijając świat technologicznie. Z pozoru wydaje się to dużym atutem klanu, a w rzeczywistości przynosi wiele szkód, zaś pozostali mieszkańcy Avfallen tylko oczekują zemsty matki natury za wyrządzone jej krzywdy. Żaden z Wojowników nie zdaje sobie sprawy ze zbliżającej się katastrofy, nawet, jeśli inteligencją przewyższają pozostałe istoty krainy.

Nazwani pokojem, ale splątani z chaosu...

Ludzie rządzą się tym światem od zarania dziejów. Nikt już tak naprawdę nie pamięta, kiedy zostali stworzeni, przez kogo, w jakim celu oraz co jest ich przeznaczeniem. Wiadomo jednak, że przedziwne te siły uczyniły ich tak potężnymi, aby nieśli pokój oraz miłość wszystkim żywym istotom. Na początku godnie spełniali swą misję, wiodąc życie w zgodzie z naturą, ale gdy to, co osiągnęli, przestało im wystarczać, wyciągnęli dłonie po więcej, więcej i jeszcze więcej... Naturalna ciekawość pobudziła ludzi do działania, lecz to chciwość zaślepiła i zniszczyła ich do cna. Coraz prężniej dążyli do efektywniejszych wynalazków, aż weszli w bogatą technologicznie erę industrializmu i nie poprzestali na tym. Są ambitnym gatunkiem ze świetlaną przyszłością, jednakże chorobliwe pragnienie władzy oraz bogactwa wtłacza w ich żyły zniszczenie, nie tylko ich samych, ale również pozostałych klanów. Balansują na cienkiej linii pomiędzy wzlotem a upadkiem.

Ucz się tak, jakbyś miał żyć wiecznie...

Potężna konkurencja i niebezpieczni rywale, których wcale nie tak łatwo się pozbyć. Gatunek obdarzony największym współczynnikiem inteligencji, co czyni jego przedstawicieli najbardziej rozwiniętymi intelektualnie oraz gospodarczo. W pełni opanowali samodzielne wytwarzanie przedmiotów, wznoszenie obiektów budowlanych oraz konstruowanie prostych mechanizmów. Co więcej, nie poprzestali na swoich dotychczasowych osiągnięciach  stale pną się coraz wyżej we wszystkich działach nauki i nie tylko. Są wszak wszechstronni, świetnie sobie radzą z gastronomią, krawiectwem, sztuką i wieloma innymi dziedzinami. Opanowali na dobrym poziomie walkę wszelkiego rodzaju bronią (pomijając broń palną, która na tę chwilę na blogu nie występuje), jednakże ich osiągnięcia z zakresu magii są całkiem przeciętne. Natomiast pozbawieni mocy oraz broni, okazują się bardzo słabi fizycznie w porównaniu do lisów oraz wilków. Ciała ludzi ciężko przystosowują się do zmian środowiska, a na pogorszenie umiejętności aklimatyzacji wpłynęło przyzwyczajenie do wygodnego życia. Ich organizmy są średnio odporne na choroby, co pozostawia ich w kropce bez odpowiednich leków oraz medyków. Mają słabo rozwinięte zmysły, porównując ich do pozostałych ras, a ich duże rozmiary oraz styl poruszania się sprawiają, że łatwo ich wykryć w otoczeniu. Żyją głównie zbici w większych skupiskach, które tworzą wsie lub miasta, wyposażone w większość rzeczy potrzebnych do przeżycia. To sprawia, że w razie nagłego ataku potrafią w krótkim czasie przygotować się do walki. A gdy dochodzi do planowanej walki, zwykle działają według ustalonej wcześniej strategii.

Hulaj dusza, piekła nie ma...

Wojownicy są klanem najbardziej zróżnicowanym pod względem religii. Nie ma tam jednoznacznie określonego boga bądź jednostki, która jest powszechnie czczona. Można powiedzieć, że każdy modli się, do kogo chce. Obchodzą o wiele więcej świąt od wilków i lisów, ale niewiele znajdziemy u nich legend i przesądów.

Tuż po hucznie świętowanym Nowym Roku (znanym pod nazwą Aurane) przypadającym na noc z 31 grudnia na 1 stycznia, przez wszystkie kobiety wyczekiwany jest dwunasty lutego zwany Białym Dniem lub (częściej używane) Sharelle. Mężczyźni — czy to ojcowie, czy mężowie, rodzeństwo lub przyjaciele — wszyscy, dosłownie wszyscy, obdarowują ważne dla siebie panie. Nazwa święta powinna kojarzyć nam się ze śniegiem, który zazwyczaj możemy zauważyć za oknami w ten dzień albo z jasnymi strojami panów symbolizującymi czystą i nieprzemijalną miłość do swoich kobietek.

Dwudziestego pierwszego marca wypada Maome. Lepiej dla ciebie, jeśli ubierzesz się wtedy w kalosze i płaszcz przeciwdeszczowy, możesz bowiem spodziewać się ataku ze strony każdego, nawet tych nieznajomych. Wodnego ataku, oczywiście. Przygotujcie wiadra, konewki, garnki i lećcie świetnie się bawić, tudzież wyżyć się na innych.

Słyszysz muzykę i tupot stóp? Zgaduję, że właśnie nadszedł dwudziesty trzeci czerwca, pierwszy dzień kalendarzowego lata, czyli Solorus. Lubisz się bawić, dużo jeść i wypić więcej niż zawsze? Jeśli tak, to biegnij do nich, ale zanim wyjdziesz z domu, koniecznie weź coś do jedzenia. Nie chcesz, żeby krzywo na ciebie patrzyli i przypięli ci łatkę egoisty, który niczym swoim się nie podzieli, ale cudze zeżre.

Vellenae. Cóż to za piękna nazwa, a jeszcze piękniejsze święto. Osiemnastego lipca kobiety odwdzięczają się swoim mężczyznom za Sharelle i tym razem to one starają się, aby uszczęśliwić panów podarunkami. Tradycją Vellenae jest malowanie serduszek na drzwiach. Podobno zwyczaj ten wziął się ze starej legendy o parze — Archibaldzie i Hannah, którzy zostali rozdzieleni przez wojnę. Oboje, nie wiedząc, że drugie zrobiło dokładnie to samo, namalowali na swoich drzwiach małe serduszka. Pewnego dnia Archibald musiał opuścić swój dom. Trafił do miejsca, w którym stała mała chatka, a na jej drzwiach widniało serce, takie samo, jakie on kiedyś narysował. Szukając schronienia, zapukał, a jego radość była nie do opisania, kiedy otworzyła mu Hannah.

Pierwszego dnia kalendarzowej jesieni, dokładniej dwudziestego trzeciego września, obchodzone jest Faomae. Ludzie przebierają się w kostiumy, zakładają maski i proszą o wsparcie dobre duszki. Zwyczaj zakładania masek został stworzony prawdopodobnie przez zazdrośników, którzy stwierdzili, że powodzenie niektórych jest spowodowane wybraniem ich sobie przez duszki. Aby nikt nie posądził nikogo o to, że — Broń Boże! — istotki go polubiły, zaczęto się przebierać.

Trzynastego grudnia ludzie świętują Calorayan. Cała rodzina wychodzi na dwór i wspólnie zjada kolację na śniegu. Wśród ludzi krąży przesąd, że jeśli podczas posiłku odczuwamy ciepło, rodzina nas kocha. Jeśli marzniemy z zimna, sami możemy się domyślić, co to oznacza. Zazwyczaj wtedy dzieci poznają historie dziadków i pradziadków, ponieważ właśnie w tym kierunku zmierzają wszystkie rozmowy. Calorayan jest bowiem świętem rodziny.

Ventunea jest ostatnim świętem i jest obchodzone dwudziestego drugiego grudnia. Wszędzie, gdzie tylko spojrzymy, ujrzymy stoiska ze zbiorami z lata i jesieni. Na takim jarmarku można zarobić naprawdę sporo pieniędzy.

Wojownicy mają niewiele przesądów, ale głęboko w nie wierzą:
  • Rozsypanie cukru przynosi pecha;
  • Jeśli kobieta w ciąży usłyszy kichnięcie kota, będzie miała ładne dziecko;
  • Witanie się z kimś w progu oznacza rychłą kłótnią z tą osobą;
  • Panny zazwyczaj ubierają się w ubrania koloru zielonego, ponieważ zwiastuje to szybkie wyjście za mąż.

Gwiazdy zdwoiły pracę...

Ludzie jako zwierzęta stadne, zbierają się powszechnie w większych grupach, zakładając wsie albo miasta, gdzie każdy ma określoną rolę w hierarchii oraz społeczeństwie. Na czele zawsze stoi, zależnie od ilości mieszkańców w danym rejonie, prezydent, burmistrz albo wójt, który sprawuje władzę w imieniu przywódcy klanu i jest jego przedstawicielem. 
U jego boku funkcjonują zarządcy, z czego każdy jest odpowiedzialny za inną dziedzinę gospodarki. Nadzorują między innymi handel, finanse, edukację, administrację, kościoły i szpitale. Pomimo swojej pozycji oraz uprawnień, bezwzględnie podlegają liderowi.
Bez względu na ścieżkę, jaką obywatel Klanu Wojowników zdecydował się obrać, w czasie pokoju wykonuje swój zawód:

  • Handlarz – główna jednostka napędzająca rynek i fundament rozwoju gospodarki klanu. Zajmuje się barterem lub wymianą towarów za walutę. Może być zarówno handlarzem wiodącym koczowniczy tryb życia i podczas wędrówki zaopatrywać miejscowości w towary, jak i sprzedawcą ze stałym interesem. 
  • Rolnik – jednostka budująca największe źródło pożywienia. Odpowiada za ziemie przeznaczone pod uprawy lub sady i kontroluje doroczny przypływ plonów na rynki. 
  • Hodowca – kolejny najważniejszy filar źródła pożywienia. Odpowiedzialny za selekcję sztuczną, rozród i opiekę nad zwierzętami hodowlanymi, które przeznacza się na rzeź, do pracy w polu lub do pracy w wojsku.
  • Rybak – istotny dostawca ryb i owoców morza do zapasów żywności. Niezrównany w żeglarstwie oraz rybołówstwie, a zatoki oraz jeziora, w których łowi, zna jak własną kieszeń. 
  • Rzemieślnik – jednostka zajmująca się własnoręcznym wyrobem przedmiotów codziennego użytku na potrzeby własne lub handlu. Zależnie od preferencji i umiejętności specjalizuje się w konkretnych dziedzinach oraz wykonuje konkretny zawód. Może to być: kucharz, piekarz, krawiec, szewc, jubiler, kowal, stolarz, zegarmistrz i wiele innych.
  • Lekarz – osoba o wybitnie rozwiniętej wiedzy na temat ludzkiego i zwierzęcego ciała, chorób oraz sposobów ich leczenia. Przyjmuje pacjentów w gabinecie lub na wezwanie przybywa do domu chorego. Bardziej doświadczony lekarz posiada uprawnienia do przeprowadzania skomplikowanych operacji oraz sekcji zwłok. Zależnie od preferencji oraz umiejętności może specjalizować się w jednej konkretnej dziedzinie, na przykład kardiologii, psychologii, weterynarii, fizjoterapii, dietetyce albo tym podobnych
  • Nauczyciel – zawód wymagający wysokich kompetencji socjalnych oraz umiejętności z zakresu dydaktyczno-wychowawczych w związku z częstym kontaktem z ludźmi. Jednostka posiada szeroki zakres wiedzy z danej dziedziny, którą przekazuje dalej w sposób przystępny i zrozumiały. 
  • Naukowiec – specjalista w danej dziedzinie nauki, cechujący się wysokim poziomem inteligencji, kreatywności i wnikliwości. Bada, testuje i szuka nowatorskich rozwiązań, które wyniosłyby dotychczasowe osiągnięcia ludzi na wyżyny nauki. 
  • Architekt – praca przeznaczona dla ludzi z wysokim poziomem wiedzy z zakresu matematyki i fizyki, a przy tym obdarzonych ogromną wyobraźnią, kreatywnością oraz dobrym gustem. Architekt zajmuje się projektowaniem architektonicznym obiektów budowlanych lub w przypadku architekta wnętrz, kształtowaniem wewnętrznej strony budynków z użytkiem wyposażenia ruchomego.
  • Sędzia – jeden ze strażników prawa, który na wniosek poszkodowanego może poprowadzić sprawę z jego udziałem i orzec wyrok w kwestii na zasadach niezawisłości i bezstronności. Sędzia powinien charakteryzować się wysokim poziomem moralnym oraz merytorycznym i wyróżniać się wiedzą prawniczą, aby sprawiedliwie rozstrzygać spory. 
  • Strażnik – zawód dla jednostek sprawnych fizycznie z opanowanymi umiejętnościami walki wręcz z bronią lub bez. Zależnie od miejsca i pełnionej funkcji, posiada różny zakres obowiązków. Na przykład strażnik miejski pilnuje porządku na przydzielonym terytorium i ma za zadanie reagować podczas sytuacji łamiących prawo, zaś strażnik graniczny czuwa nad bezpieczeństwem przy granicach klanu i informuje o nadciągających kłopotach.
  • Szpieg – zwykle działa na polecenie pracodawcy prywatnego lub publicznego. Odznacza się na tle innych zdolnościami pozwalającymi pozyskiwać ściśle strzeżone informacje i dzięki szerokiemu gronu znajomości, nic się przed nim nie ukryje. 
  • Kolejarz – zawód powiązany z działem gospodarki kolejowej. Aby zająć tę pozycję, wymagana jest wiedza oraz umiejętności niezbędne do prowadzenia maszyn i doglądania, oraz naprawy mechanizmów. Zależnie od preferencji oraz specjalizacji, mogą być różne stanowiska: kasjer biletowy, konduktor, maszynista, toromistrz, ustawiacz i wiele innych.
  • Karczmarz/gospodarz/barman – właściciel i/lub pracownik w miejscu, gdzie serwuje się pożywienie oraz napoje. Przeważnie on je podaje.
  • Kapłan/duchowny/pastor – zależnie od religii, nazywa się inaczej, lecz zwykle pełni podobną funkcję – zwierzchnika i mentora kręgu wierzących w danym regionie. Zazwyczaj jest głęboko powiązany z wiarą, jaką wyznaje i w pełni oddaje jej swoje życie. 
  • Artysta – jednostka wyjątkowo uzdolniona pod względem artystycznym, która tworzy materialne lub niematerialne dzieła, będące przedstawieniem jej własnej koncepcji. Zależnie od umiejętności oraz preferencji, może specjalizować się w konkretnej dziedzinie sztuki jako: malarz, rzeźbiarz, muzyk, aktor i wiele innych.
Pomimo nie najgorszego systemu sprawiedliwości oraz ochrony, w zacienionych uliczkach, plugawych dzielnicach, opuszczonych domach i kanałach, mogą czaić się ludzie, których nie interesuje praca zgodna z prawem. Często tacy oficjalnie pozostają bezrobotni lub rejestrują się w zawodzie, a w rzeczywistości zajmują się czymś zupełnie innym. Niestety nie da się tego uniknąć, zatem w ukryciu przed oczami zwierzchników sprawiedliwości, wykształciły się nielegalne zawody:

  • Skrytobójca – jednostka, która fachowo i świadomie, często na zlecenie, pozbawia człowieka życia. Popularna wśród przedstawicieli arystokracji ze względu na wysoki poziom skuteczności oraz anonimowość. Wyróżnia się szerokim pojęciem na temat sposobów dokonywania zabójstw, znajomością wszelakich trucizn, jak i charakterystycznym stylem działania.
  • Diler – handlarz, który pośredniczy przy dokonywaniu transakcji kupna lub sprzedaży produktów nielegalnych. 
  • Przemytnik – zajmuje się przemytem, transporter nielegalnie przenoszący towar przez granice miast lub klanów. Zwykle sprytny, niezwykle sprawny w ukrywaniu produktów i zdolny w wymijaniu strażników granicznych.
  • Złodziej – jednostka fachowo zajmująca się zaborami cudzych przedmiotów na zlecenie lub dla korzyści własnych. Dysponuje umiejętnościami ułatwiającymi włamy oraz ciche poruszanie się. 
(Jeśli na liście nie znajduje się zawód, który chcesz wybrać dla swojej postaci, wystarczy zgłosić się do administratorów z propozycją nowej profesji, a oni ją rozpatrzą.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz